Adım Adım Uzaktan Ölçme
Nasıl ÖlçelimTemel KavramlarDijital Ölçme AraçlarıRubriklerUzaktan Eğitimde Ölçme AraçlarıSizden Gelen ÖrneklerSıkça Sorulan Sorular


Faydalı Linkler ve
Sizden Gelen İyi Örnekler 




                                                                                      


Aşağıda sizlerden gelen öneriler, aktardığınız deneyimler ve özellikle acil uzaktan eğitim sürecinde sizler tarafından uygulanıp verimli bulunan yöntem, araç ve uygulamalar paylaşılmıştır. Sizler de bu içeriğe katkıda bulunmak iyi örneklerinizi yayınlanmak üzere paylaşmak isterseniz lütfen tıklayınız.

Sınıf içi ölçme ve değerlendirme:
 
"İki uygulamadan faydalandım: Bunlardan bir tanesi konunun hikayeleştirilmesine önemli katkı sağlayan Doodly programı. Bir diğeri de derse ilgiyi artıracak olan Kahoot yarışması ile dersin değerlendirilmesi."
 
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Çetinkaya
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi/ Tıp Fakültesi


Video ve sunum hazırlama:
 
Videolar ve açık uçlu sorulardan verim aldım. Video hazırlarken öğrenci tamamen kendi cevaplarını sunduğu için öğrencinin performansını gözlemek daha kolaydı. Açık uçlu sorular ile de herkes farklı cevaplar verebildiği, küçük kısa tartışmalar yapabildiği için yine öğrencinin performansı daha net bir şekilde gözlemlenebiliyordu.” 
Öğr. Gör. Süheyda Sarıkaya
Bartın Üniversitesi/ Yabancı Diller Yüksekokulu

 
 
Video çekerken ve sunum hazırlarken de öğrenciler verimli, aktif ve heyecanlılardı. O aktif hallerini çok sevdim. Kendileri de bir ürün çıkartmış oldular. Yani bu dönem, video çekimlerinden verim aldım.”
 
Öğr. Gör. Zeral Bozkurt
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi/ 
Yabancı Diller Yüksekokulu
 


Akran değerlendirme:
 
Akran dönütü verimli oluyordu, üstüne en son öğrenciye ben dönüt veriyordum. Akran değerlendirmesi hayal güçlerini kullanmaları için de bir fırsat oldu.”
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Dilek Tel
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi/ Eğitim Fakültesi
 
 


Projeler:
 
Performans görevi, proje, ödev verirken bunların bize getireceği yükümlülükleri bilmemiz gerekiyor. Bunların altından kalkabildiğimiz sürece proje ve performans görevlerinin uzaktan eğitimde en faydalı ölçme araçları olduğunu düşünüyorum.”
Öğr. Gör. Dr. Ahmet Serhat Gözütok
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi/ Ereğli Eğitim Fakültesi


Ödevler:

"Kişilerin kendilerini geliştirmekte kullanacakları bir ödev vermek tercihim oldu. Örneğin, Diş Hekimliği Fakültesi'nde COVID ile ilgili Türkçe ve SCI indeksli birer makale inceleme ödevi verdim. Ödevi değerlendirirken ise şu soruların cevabını aramaya çalıştım: 
 
  • Sunu tasarımı 
  • Yazı karakter seçimi 
  • Makalenin sunuya aktarımında kes kopyala yapıştır modülü ile mü kullanılmış yoksa üzerinde öğrencinin kendi yorumları katılmış mı  
  • Makale başlığı, yazarlar , tarih yayın dergisi, kaynaklar,   
  • Sunuda şekil ve algoritmalarla anlatım  
  • Şekil  
  • Düzen  
  • Sunu yapım kuralları  
  • Anlaşılabilirlik."
 
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Çetinkaya
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi/ Tıp Fakültesi

 

Özellikle writing dersinde Google Classroom üzerinden bir konu verip, öğrencilerden o konu hakkında yazmalarını istiyordum. Ödevlerine geri dönüş verdiğimde, onlar da bana düzeltip gönderiyorlardı.  Sanırım en verim aldığım yöntem bu oldu. Çünkü benim dönütlerime göre düzelttikleri zaman onların öğrendiğine dair somut veri elde ediyordum.”
Öğr. Gör. Esra Saka
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi/ 
Yabancı Diller Yüksekokulu
 

Ödevlerin de kendine göre handikapları var ancak en uygun yöntem ödevdi. Ödev verirken ödevi hangi kriterlere göre değerlendireceğimi en baştan öğrencilere bildirdim ve öğrenciler ödevden kaç puan alacaklarını ödevi gönderdikten sonra kendileri de hesaplayabiliyorlardı.”
 
Öğr. Gör. Yılmaz Ünlü
Bartın Üniversitesi/ Spor Bilimleri Fakültesi


E-portfolyo:
 
En çok etkili olan e-portfolyoydu çünkü öğrencilerin bu dönemde en çok yakındıkları şey vize ve finallerde ödevlerin yığılmasıydı. Onun yerine öğrencilerim haftalık soru hazırladılar. Ödevleri kısa kısa parçalara bölüp sonunda gelecekte bir mülakata gittiklerinde de kullanabilecekleri bir ürüne dönüştürdüler. Böylece öğrencileri uzun süreçte ölçtük, tek bir zaman dilimine yüklenmedik.”

Dr. Öğr. Üyesi Sedat Akayoğlu
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi/ Eğitim Fakültesi


Kaynaklar

   1. Web Siteleri
      2. Kitaplar
      3. YouTube Kanalları
     4. Makale ve Teknik Raporlar